«محمدجليل عندليبي» گفت:اين كنسرت را در دو بخش با عنوان سيد اعظم و به ياد «منصور سينكي» برگزار ميكنيم كه در بخش اول به همراه تكنوازاني چون «حسن ناهيد»،«هادي منتظري»، «بهنام واداني» و بنده قطعاتي را در دستگاههاي ابوعطا، شوشتري ،سهگاه اجرا خواهيم كرد.همچنين در بخش دوم كه به ياد مرحوم «سينكي» يكي از اعضاي گروه به روي صحنه ميرويم، در دستگاههاي نوا، دشتي و فرود به شور به اجرا ميپردازيم و در نهايت كنسرتمان را با اجراي يك قطعه كردي و سماء به پايان ميبريم.
وي افزود: قطعات اين كنسرت بر اساس اشعاري از «سعدي»،«عارف نقش بندي»، «شيخ بهايي»و «شاهرخ اورامي» شكل گرفته كه توسط 4 خواننده اجرا خواهند شد.
اين نوازنده سنتور در خصوص انتخاب 4 خواننده براي اين كنسرت اظهار داشت: من احساس كردم مردم از يك خوانندگي خسته شدهاند به اين دليل با يك نوعآوري جديد 4 خواننده را در كنار گروه كر قرار دادهام كه به صورت سوال و جواب با هم نجوا كنند.
سرپرست گروه مولانا درباره قطعه سيداعظم كه قرار است در بخش اول اين كنسرت اجرا شود،گفت: من اين كار را به توصيه و سفارش كسي نساختهام بلكه از آنجايي كه در يك خانواده اهل عرفان و هنر تربيت يافتهام اقدام به ساخت چنين قطعهاي كردم.
وي با بيان اينكه اين قطعه پيامي به جهان است، بيان داشت: در اين قطعه به جاي تعريف از حضرت محمد(ص)،آرمانهاي ايشان را با عنوان امت واحد، صلح، آرامش، نيك بختي و نيك ورزي با زبان پرنفوذ موسيقي بيان كردهام.
«عندليبي» در خاتمه خاطر نشان كرد:اين كنسرت را 20 تا 22 تير ماه ساعت 21 در تالار وحدت برگزار ميكنيم.
بیوگرافی عبدالمهدی حاجیانی